Modul Sistemi nedir?Mount&Blade Modul Sistemi oyun icin icerik yaratmaniza ya da var olan icerigi degi$tirmenize yarayan bir Python script setidir. Bu ayni zamanda bizim de resmi versiyon icerigi uzerinde cali$irken kullandigimiz sistemdir. Modul sistemini kullanarak yeni birim (troop) ce$itleri, yeni karakterler, yeni questler, yeni diyaloglar vb. ekleyebilir ya da varolan icerik uzerinde degi$iklikler yapabilirsiniz.
$unu belirtmekte fayda var ki; Mount&Blade, Python kullanmaz ve modul sistemindeki python scriptlerinin iceriklerini direkt olarak okumaz. Bunun yerine, bu scriptler cali$tirilarak Mount&Blade'in icerigini kullandigi text dosyalari yaratilir.
Mount&Blade gercekte icerigini Mount&Blade/Modules altindaki text dosyalarindan alir. Yani *teorik olarak* istediginiz butun degi$iklikleri bu text dosyalari uzerinde oynama yaparak gercekle$tirebilirsiniz (Gercekten de bazi mod yapimcilari bu dosyalari nasil kullanacaklari uzerine cali$mi$ ve kendi ba$larina $a$irtici modlar yaratmi$lardir). Ancak bu text dosyalarinin okununulabilirligi/anla$ilirligi cok zor oldugu icin uzerlerinde cali$mak hic de pratik degildir. $u an yeni moduller yazmak icin iki secenek var. Birincisi, bu dokumanda bahsedilen resmi modul sistemi. Ikincisi ise Effidian'in resmi olmayan editoru. Bu editor grafik arayuzune sahip oldugu ve resmi modul sisteminden daha kullani$li oldugu icin M&B'i nasil modlayacaklarini ogrenmek isteyen yeni kullanicilar icin harika bir arac.
Modul Sistemini kullanmak icin gerekenler Modul Sistemi Python scriptlerinden olu$ur, bu yuzden onlarla cali$abilmek icin sisteminizde Python'un yuklu olmasi gerekir. Python.org'un download sayfasindan Python'u edinebilirsiniz:
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]Ilgili sayfada bir cok download linki olsa da, sizin ihtiyac duyacaginiz tek $ey en guncel Windows Installer.
Python'u download edip sisteminize kurdukten sonra, ayni zamanda Python'u kendi ortam degi$keni tanimlamaniza/lokasyonunuza (path environment variable) eklemeniz gerekir. Bu kisim onemli oldugu icin devam etmeden once duzgun olarak ayarlama yaptiginizdan emin olun.
Windows 9x i$letim sistemli konfigurasyonlar icin, autoexec.bat dosyanizda degi$iklik yapip python dizininizi "path" degi$kenine ekleyebilirsiniz. Ornegin, eger Python'u C:Python24 dizinine kurduysaniz, autoexec.bat dosyaniza a$agidaki satiri ekleyin:
set PATH=C:Python24;%PATH%
Eger Windows XP kullaniyorsaniz, i$lem biraz daha degi$ik: Bilgisayarim (My Computer) uzerine sag tiklayin, Ozellikler (Properties)'i secin, Geli$mi$ (Advanced) tabina gectikten sonra da Ortam Degi$kenleri (Environmental Variables) butonuna tiklayip; Path degi$kenine python dizininizi ekleyin (Ornegin, ";C:Python24").
Modul Sistemi dosyalari$imdi modul sistemi icindeki dosyalara bir goz atalim. Asil Phyton dosyalarina (.py ile bitenler) baktigimizda dort ce$it dosya oldugunu goruyoruz.
header_ ile ba$layan dosyalar
process_ ile ba$layan dosyalar
ID_ ile ba$layan dosyalar
module_ ile ba$layan dosyalar
Ilk iki ce$it dosya modul sisteminin cali$masi icin gerekli, bunlar uzerinde kesinlikle oynama yapmamalisiniz. Ucuncu ce$it dosyalar (ID_) modul derlenirken olu$an gecici dosyalardir. Isterseniz silebilirsiniz, ama modul sistemi bu dosyalari tekrar olu$turacaktir. Son dosya ce$idimiz (module_) asil icerik bilgisinin tutuldugu dosyalar, yani bunlar uzerinde oynama yapacaksiniz.