Yeni bir modul oluŞturmak
aha ilerisine ba$lamadan once, ilk olarak yeni modulunuz icin bir dizin olu$turalim. Bunun icin oncelikle Mount&Blade/Modules dizinine gitmemiz gerekiyor (varsayilan olarak bu dizin "C:/Program Files/Mount&Blade/Modules" 'tur). Bu dizin altinda Native isminde bir alt dizin olmali, bu bizim oyunumuzun resmi (yani modlanmami$) hali. Kendi modulunuz icin burada yeni bir alt dizin olu$turmali ve Native dizininin icerigini buraya kopyalamalisiniz. Bu yeni dizin sizin kendi modul dizininiz olacagi icin istediginiz $ekilde adlandirabilirsiniz. Basit olmasi acisindan, isminin MyNewModule olacagini varsayiyorum.
Bu adimi dogru yapip yapmadiginizi kontrol etmek icin Mount&Blade'i cali$tirabilirsiniz. Bu andan itibaren Mount&Blade'in ba$langic penceresi hangi modulu oynamak istediginizi secebileceginiz bir combo box icerir hale gelmeli. Bu menuden kendi modulunuzu secmeyi deneyerek yeni bir oyun ba$latin. Native dizininin icerigini yeni modulumuze kopyaladigimiz icin, oynadigimiz oyun Native'in aynisi olacaktir.
Bu a$amadan sonra, modul sistemimizin hedef olarak bu yeni dizini kullanmasini saglamaliyiz. Bunu yapmak icin module_info.py dosyasini uzerinde degi$iklik yapmak icin acin (dosya uzerine sag tiklayip "Edit with IDLE" secenegini secin ya da notepad vb. tercih ettiginiz metin editorunuzle acin) ve export_dir satirini kendi yeni dizininizi gosterecek $ekilde degi$tirin. Ornegin modulunuz icin yarattiginiz dizinin konumu c:/Program Files/Mount&Blade/Modules/MyNewModule ise, bu satiri a$agida goruldugu gibi degi$tirin:
export_dir = "C:/Program Files/Mount&Blade/Modules/MyNewModule/"
Bu andan itibaren modul sistemimizin kurulumu tamamlanmi$ olmali. Denemek icin, yeni modul dizininiz icindeki conversation.txt dosyasini silin ve build_module.bat dosyasi uzerine cift tiklayin. Bunu yaptiginizda a$agidaki gibi cikti veren bir komut satiriyla kar$ila$maniz gerekiyor:
D:ModuleSystem>python process_strings.py
Exporting strings...
D:ModuleSystem>python process_items.py
Exporting item data...
D:ModuleSystem>python process_map_icons.py
Exporting map icons...
D:ModuleSystem>python process_factions.py
Exporting faction data...
D:ModuleSystem>python process_scenes.py
Exporting scene data...
D:ModuleSystem>python process_troops.py
Exporting troops data
D:ModuleSystem>python process_party_tmps.py
Exporting party_template data...
D:ModuleSystem>python process_parties.py
Exporting parties
D:ModuleSystem>python process_quests.py
Exporting quest data...
D:ModuleSystem>python process_scripts.py
Exporting scripts...
D:ModuleSystem>python process_mission_tmps.py
Exporting mission_template data...
D:ModuleSystem>python process_game_menus.py
Exporting game menus data...
D:ModuleSystem>python process_dialogs.py
exporting triggers...
exporting dialogs...
D:ModuleSystem>pause
Press any key to continue . . .
$imdi yeni modul dizininizi kontrol edin. Eger her $ey yolunda gittiyse burada yeni bir conversation.txt dosyasi olmali.
Tebrikler! Mount&Blade modul sistemiyle kendi modulunuzu yaratmak icin tamamen hazir durumdasiniz.